0%

Povestea ThinkOut

07 decembrie 2018 Timp de citire 7:00 minute

Aplicatia care ajuta antreprenorii sa raspunda la intrebarea “Cum vor arata urmatoarele 3 – 6 luni pentru afacerea mea?”

Orice antreprenor in mod sigur se intreaba de multe ori “Cum vor arata urmatoarele 3-6 luni pentru afacerea mea?”. Raspunsul poate veni de la ThinkOut, start-up fintech care a dezvoltat aplicatia cu acelasi nume, de analiza si prognoza financiara, de cash flow, care intelege activitatea trecuta si prezenta a unui IMM. Este, cu alte cuvinte, un ajutor pentru cei care doresc un control mai bun al finantelor, insa nu au neaparat un background contabil si nici obisnuinta analizei si planificarii.

ThinkOut este una dintre solutiile complementare bankingului, destinate antreprenorilor si prezentate pe BT Store, hub online lansat recent de Banca Transilvania, Banca Oamenilor Intreprinzatori. In prezent sustine peste 150 de companii din Romania si Europa Centrala si de Est.

Pentru folosirea aplicatiei, antreprenorii trebuie sa isi faca un cont pe platforma ThinkOut sau pe BT Store, unde beneficiaza de discount. Acestia beneficiaza de o perioada de 30 de zile de gratuitate, perioada in care pot fi folosite toate functionalitatile aplicatiei, pentru a o cunoaste in detaliu, dupa care pot opta pentru abonament. Tot ce trebuie sa faca antreprenorul este sa isi conecteze conturile bancare, aplicatia realizand automat analiza activitatii firmei sale pe baza istoricului de tranzactii. Categorisirea automata a incasarilor si platilor ofera managerului o privire de ansamblu imediata a destinatiei cheltuielilor si surselor de venituri ale companiei, iar totalul consolidat al soldurilor disponibile in toate conturile bancare, in orice valuta, o situatie clara de moment.

  • Cum si cand a inceput povestea. De la ThinkNON la ThinkOutInainte de ThinkOut a fost ThinkNON, agentie de produse digitale si servicii creative. “La ThinkNON am invatat inca de la inceput ca unul dintre cele mai importante aspecte legate de dezvoltarea unei afaceri este administrarea si cunoasterea in detaliu a cash flow-ului. Atat pentru noi, cat si pentru clientii nostri, realizarea unei analize si prognoze financiare reale, concludente, a reprezentat una dintre conditiile esentiale pentru orice proiect de succes. Am stiut insa dintotdeauna cat de dificil este pentru managerul unei firme mici sa aloce constant timp si resurse si pentru aceasta activitate, privita mai intotdeauna ca migaloasa si indirect productiva” ne-a spus Cristi Barladeanu, CEO si co-fondator ThinkOut.

    La finalul lui 2015, echipa a hotarat sa gaseasca o metoda prin care sa fie limitata incertitudinea financiara a IMM-urilor, construind o platforma accesibila pentru managementul cash flow-ului. Un an mai tarziu, ThinkNON s-a transformat in ThinkOut, startup-ul fintech care si-a propus sa ajute antreprenorii sa isi inteleaga mai bine afacerile si cum va arata viitorul pentru ei.

  • Primii pasi: Trecerea de la servicii la start-up a fost naturala

    Trecerea de la servicii la start-up a fost naturala pentru ThinkOut: “pe de o parte pentru ca ne doream de mult timp sa cream un produs propriu, dar si sa dezvoltam o solutie care sa rezolve o problema reala, oferind un suport pentru decizii de business concrete, pe care antreprenorii se pot baza oricand au nevoie de informatii financiare precise. Plecand de la domeniul pe care il intelegeam cel mai bine, prima versiune a fost un instrument de planificare de cash flow pentru firmele din IT si industriile creative, in care antreprenorii introduceau in mare parte manual datele si estimarile pe care le aveau in legatura cu activitatea companiei. Dupa lansarea prototipului, feedback-ul primit ne-a condus catre implementarea unor procese de automatizare si integrare, astfel incat timpul necesar introducerii informatiilor sa fie cat mai scazut” ne-a spus Cristi Barladeanu ThinkOut.

    Cea mai mare provocare a fost si este este adaptarea continua a produsului la cerintele pietei. ThinkOut implementeaza mereu functionalitati noi cerute de utilizatori, cu accent pe accesibilitate si usurinta in utilizare fara a fi necesare ore de training inainte.

    “Participarea la competitii si programe de accelerare ne-a expus constant feedback-ului constructiv, atat din partea comunitatii fintech, cat si a expertilor din domeniu. Incepand cu How to Web Startup Spotlight Bucuresti, Google Campus CEE Exchange Varsovia, MKB Fintechlab Budapesta si pana la castigarea Elevator Lab Challenge Romania in aceasta vara si prezenta in cadrul r10ventures Londra de la inceputul anului viitor, am incercat si incercam mereu sa livram un produs tot mai bun”.  ne-a spus Cristi Barladeanu ThinkOut.

  • Problema antreprenorilor la care ThinkOut vine cu solutia

    Necesitatea cunoasterii indeaproape a cash flow-ul propriei afaceri este des intalnita, insa nu neaparat constientizata. ThinkOut e un punct de sprijin pentru toti cei care simt ca au nevoie de un control mai bun al finantelor proprii, oferindu-le o interpretare concreta a datelor financiare, in timp real, pentru a sti in ce punct se afla afacerea si ce impact vor avea deciziile lor asupra business-ului pe termen scurt si mediu.

  • Ce inseamna 6 luni pentru un IMM

    Antreprenoriatul este, in sine, o provocare, insa mai ales pentru firmele mici si mijlocii sase luni pot insemna dublarea cifrei de afaceri sau chiar contrar. Fundamentarea deciziilor de business pe date concrete, si nu pe presupuneri sau doar intuitii, poate schimba cursul urmatoarelor luni de activitate la 180 de grade.

  • Profilul antreprenorului pentru care ThinkOut se potriveste cel mai bine

    Profilul ideal e reprezentat de companii intre 5 si 20 de angajati, din domeniul serviciilor, fara departamente financiar-contabile interne, acolo unde managerul este si actionar, si angajat, responsabilitatea financiara a firmei fiind in totalitate pe umerii sai. “Tot ce tine de finante e privit mai mult ca o povara, o necesitate, activitate care ii consuma din timpul, si asa limitat, ce ar trebui dedicat activitatilor direct productive. Ne dorim ca managerii sa foloseasca informatiile obtinute cu ajutorul platformei in strategiile de crestere ale afacerilor lor si sa transforme analizarea datelor financiare intr-un obicei pe care sa il aiba constant, nu doar atunci cand se afla deja in situatii dificile” ne-a spus Cristi Barladeanu ThinkOut.

  • Magia ThinkOut: se adreseaza si antreprenorilor care nu au cunostinte financiare aprofundate

    Pentru a utiliza ThinkOut, nu este necesar ca un manager sa aiba o expertiza financiara in domeniul sau. “Tocmai aici este magia ThinkOut, se adreseaza si antreprenorilor care nu au cunostinte financiare aprofundate, oferindu-le o imagine de ansamblu a situatiei actuale a afacerii lor” ne-a spus co-fondatorul ThinkOut. Odata ce isi creeaza cont pe platforma si conecteaza conturile bancare ale firmei, utilizatorii primesc o lista de tranzactii, structurate automat pe categorii de venituri si cheltuieli. Astfel, pot intelege mai usor cum au evoluat soldul contului, incasarile si platile, prin intermediul unor grafice si metode de vizualizare in dashboard foarte simple. 

     

    BT + ThinkOut

    Parteneriatul BT – ThinkOut a inceput in 2018, odata cu colaborarea pentru BT Store, hub-ul cu solutii non-bancare pentru antreprenori.

    “Poate cea mai banala situatie cu care se confrunta un antreprenor este cea in care cumpara marfa sau diverse produse/servicii necesare desfasurarii activitatii. Evident se pune problema platii si de regula furnizorul ofera variante cum ar fi de exemplu: A. platesc pe loc, B. platesc la 30 de zile cu bilet la ordin sau C. platesc la 45 de zile cu bilet la ordin.  ThinkOut poate sta la baza acestei decizii. In loc sa incerc sa imping plata cat mai departe posibil, ar fi mai bine sa incerc sa platesc la momentul optim. Pentru ca banii costa. Pentru ca in viata reala decizia nu este atat de simpla: pot si de regula intervin discounturi la plata pe loc sau cresteri de pret la plata la termen. ThinkOut se concentreaza pe a oferi un suport real in luarea unei astfel de decizii.” – Daniel Szekely,Banca Transilvania.

     “Ne bucuram sa fim alaturi de toti clientii Banca Transilvania care pot folosi solutii accesibile pentru a lua decizii mai bine fundamentate, dezvoltandu-si afacerile intr-un mod sustenabil”  ” ne-a spus  Cristi Barladeanu, CEO si co-fondator ThinkOut.

     
    Oferta BT Store pentru antreprenorii care lucreaza cu Banca Transilvania
     
     
    Dincolo de o platforma digitala, ThinkOut inseamna in primul rand o echipa pasionata, care traieste o experienta autentica de startup, data de viteza cu care aplicatia se dezvolta prin implicarea clientilor si a partenerilor.
     
     
Ți-a plăcut acest articol?
9
0

Abonează-te la newsletter

Și afli primul noutățile de pe
Newsroom & Blogul BT.

Te poți dezabona oricând dorești, vezi detalii.

Încă puțin

Tocmai am trimis un e-mail către tine. Confirmă abonarea prin click pe linkul din e-mail.

Încă puțin

Tocmai am trimis un e-mail către tine. Confirmă abonarea prin click pe linkul din email.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT24

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT24

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.