Login

Contact

Banca Transilvania SA

Cluj-Napoca, Cluj, str. Calea Dorobantilor, nr. 30-36,
400117, Romania
Adresa de e-mail: investor.relations@btrl.ro
Tel: + 40 264 407 150
Fax: + 40 264 407 179

ESG

Ne-am asumat un angajament ferm față de români și de antreprenorii locali în susținerea visurilor lor, BT fiind partenerul cu care pot să își înceapă călătoria.

Avem curajul să
conducem schimbarea

În calitate de cea mai mare bancă românească, suntem pe deplin conștienți de statutul nostru de model în România și conducem schimbarea pornind de la teme precum: oameni, mediu înconjurător, incluziune financiară, transparență, etică și responsabilitate.

Știm că performanța non-financiară este la fel de importantă ca și cea financiară, tocmai de aceea creșterea responsabilă este parte din angajamentul nostru. Ca membru responsabil al comunității, ne dorim să susținem în continuare spiritul antreprenorial și să contribuim tot mai mult la dezvoltarea și transformarea mediului economic și de afaceri din România. Prosperitatea este rezultatul creșterii economice și al inovațiilor digitale și tehnologice, iar această prosperitate trebuie construită cu gândul la viitor.

Ömer Tetik

CEO, Banca Transilvania

Ömer Tetik CEO, Banca Transilvania
Ömer Tetik CEO, Banca Transilvania
Ömer Tetik CEO, Banca Transilvania
MEDIUL ÎNCONJURĂTOR
OAMENI ȘI COMUNITATE
GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ

Produse eco-friendly

Angajamentul nostru pentru sustenabilitate este încorporat în [...]

f

Angajamentul nostru pentru sustenabilitate este încorporat în oferta noastră de produse, de la credite imobiliare-ipotecare verzi până la creditul de nevoi personale cu ofertă verde. Prin aceste produse cu dobânzi mai avantajoase ne încurajăm clienții să aibă un stil de viață sănătos și durabil, cu case mai ecologice și achiziții limitate în primul rând pentru bunuri eco-friendly.

Din oferta noastră face parte și primul card eco-friendly din România, BT Visa Classic. Cardul a fost dezvoltat prin tehnologia, procesele și materialele corespunzătoare pentru a diminua impactul negativ asupra mediului înconjurător astfel încât să reducem substanțial deșeurile din plastic și amprenta noastră de carbon. Lansat la finalul lunii iulie 2021, cardul eco-friendly este realizat din plastic reciclat și elemente biodegradabile și reprezintă startul nostru spre o transformare sustenabilă a pieței cardurilor din România.

1

angajament unitar prin care comunitatea de afaceri din România își asumă implicarea în construirea unui viitor sustenabil. BT s-a alăturat Angajamentului pentru Mediu în luna mai 2022.

36%

Prin transformarea portofoliului de carduri în unul 100% ecologic, ne vom reduce amprenta de carbon cu circa 36%, până la finalul anului 2025.

Educație financiară

Ne-am propus să oferim clienților noștri un spațiu ușor de accesat, prin care să [...]

f

Ne-am propus să oferim clienților noștri un spațiu ușor de accesat, prin care să poată acumula informațiile necesare înainte de a face o decizie cu privire la situația lor financiară. Prin urmare, ne-am propus să îi echipăm cu skill-urile și cunoștințele necesare astfel încât să își poată gestiona în cel mai eficient mod finanțele personale.

Cu acest plan am creat platforma de educație financiară, Întreb BT, un instrument care pune la dispoziția tuturor cele mai căutate informații din #banking și în același timp îi ajută să își construiască un set variat de abilități precum managementul financiar, soluții de economisire și de investiții.

1.700

Numărul actual de întrebări din platformă. Cele mai accesate subiecte sunt legate de carduri, conturi curente, aplicațiile BT Pay și BT24, respectiv împrumuturi.

8.200

Peste 8.200 de utilizatori au vizitat platforma în fiecare zi, în anul 2021, maximul fiind înregistrat în 14 aprilie, când site-ul a avut aproape 23.000 de vizitatori.

9 MIL

Numărul utilizatorilor care au accesat Întreb BT de la lansarea platformei în 2014.

Diversitate și incluziune

Înțelegem că diversitate duce la prosperitate economică [...]

f

Înțelegem că diversitate duce la prosperitate economică, o perspectivă care întărește atât siguranța, cât și sănătatea afacerii noastre. Oportunitățile egale și tratamentul egal, indiferent de gen, este unul dintre principiile fundamentale ale Drepturilor Omului pe care le urmărim și respectăm cu strictețe în activitatea noastră de zi cu zi.

La Banca Transilvania, încurajăm un mediu în care colegii noștri să se simtă parte din echipă, la fel de implicați și susținuți, indiferent de poziția ierarhică sau de experiență.

0

Nu a fost raportat nici un incident discriminatoriu de către angajații băncii.

42,9%

din funcțiile Comitetul Conducătorilor sunt ocupate de femei.

60.000

Ore de training dedicate angajaților BT pe subiecte precum diversitatea, egalitatea de gen și tratamente corecte.

Securitate cibernetică

Tratăm siguranța informațiilor clienților noștri cu cea mai mare [...]

f

Tratăm siguranța informațiilor clienților noștri cu cea mai mare atenție. Toate reglementările noastre interne privind securitatea informațiilor sunt elaborate conform standardului ISO 27001. Pentru a securiza plățile online și prin POS, respectăm standardele Strong Customer Authentication, parte a directivei europene privind serviciile de plată PSD2.

Accesul la aplicațiile bancare – BT Pay, Neo BT, BT24 sau BT Visual Help - se face securizat, cu respectarea unor standarde înalte de securitate. De asemenea, cardurile emise de BT respectă standardele internaționale de securitate reglementate de Visa/Mastercard.

1

O secțiune de pe site-ul băncii este dedicată clienților noștri care oferă sfaturi și informații speciale legate de securitatea cibernetică.

65,7 MIL

Numărul total de cititori ai site-urilor în care au fost distribuit știrile și informațiile din campania #SigurantaOnline.

Soluții de plată green

Ne asumăm responsabilitatea de a proteja mediul înconjurător și de a [...]

f

Ne asumăm responsabilitatea de a proteja mediul înconjurător și de a contribui activ la dezvoltarea unei societăți durabile, mai inclusive. Credem că doar în acest fel putem face schimbări reale, aducându-ne aportul la tranziția către economia circulară. 

Ne-am setat scopul de a construi un viitor mai inclusiv din punct de vedere financiar, astfel am creat și am dezvoltat aplicații și servicii de plată inovative dedicate, oferind opțiuni de plată digitale precum BT Pay, Apple Pay, Google Pay, accesorii de plată (wearables), smartwatches (Fitbit Pay, Garmin Pay), respectiv pentru comercianți și antreprenori (POS-urile tradiționale, POS-uri Android, aplicația de POS prin telefon, soluția proprie de eCommerce – BTeComm etc).

150.000

De confirmări ale cumpărăturilor online efectuate prin BT Pay, în 24 de ore.

250.000

Plăți online făcute într-o zi cu aplicația BT Pay.

2 MIL

Numărul clienților care folosesc zilnic BT Pay.

Comunitate

Ne implicăm în dezvoltarea comunității. Pentru noi, implicarea socială înseamnă [...]

f

Ne implicăm în dezvoltarea comunității. Pentru noi, implicarea socială înseamnă responsabilitate și transparență, înseamnă felul nostru de a mulțumi comunității și de a fi alături de ea. Susținem antreprenoriatul românesc, afacerile responsabile, creșterea durabilă, calitatea, solidaritatea și implicarea, îmbunătățind astfel calitatea vieții.

145

Asociațiile și organizațiile neguvernamentale care au beneficiat de campaniile noastre de CSR, pe parcusul anului 2021.

190.000

În 2021, am strâns 190.000 de euro din campanii de donații. Contribuția noastră a fost de aproximativ 31% din suma totală, prin dublarea sumelor donate prin site-ului BT.

5 mil

Investiția noastră în dezvoltarea comunităților locale prin finanțarea evenimentelor culturale și educaționale, sprijinirea cauzelor sociale și contribuția prin diferite proiecte.

Transparență

Alinierea intereselor tuturor stakeholderilor este un aspect [...]

f

Alinierea intereselor tuturor stakeholderilor este un aspect vital al activității noastre zilnice, motiv pentru care transparența în ceea ce privește direcția strategică, obiectivele și managementul riscului sunt fundamentale. Ne asumăm responsabilitatea pentru crearea unei companii durabile și pentru a avea un impact pozitiv asupra societății noastre.

Această mentalitate ne-a determinat să câștigăm peste două decenii de experiență la Bursa de Valori București. În plus, făcând din acest principiu o regulă de bază, comunicăm eficient în mod constant cu toate părțile interesate, oferim rezultate financiare transparente, organizăm conferințe, întâlnim investitori la diferite conferințe internaționale sau publicăm periodic rapoarte informative privind rezultatele financiare.

1

Prima bancă din România, listată la Bursa de Valori București.

10

este punctajul obținut la evaluarea Asociației Române de Relații cu Investitorii (ARIR) privind comunicarea companiilor listate la Bursa de Valori București – atât în 2022, cât și în 2021.

Impactul financiar

Ca lider al pieței bancare și principal finanțator al economiei românești [...]

f

Ca lider al pieței bancare și principal finanțator al economiei românești, avem o mare responsabilitate, iar așteptările față de Banca Transilvania sunt pe măsură.

Din această perspectivă, contribuția pe care o aducem pentru schimbările pozitive se traduce prin includerea principiilor de finanțare responsabilă în politicile noastre de creditare și prin dezvoltarea portofoliilor de finanțare în domenii sustenabile.

26 MIL

Am susținut programele BERD în România de la început. Din 2013 și până în prezent am acordat 172 de finanțări în valoare de peste 26 milioane euro în cadrul programului Roseff (România – SME Sustainable Energy Efficiency Financing Facility).

75%

Din numărul total de împrumuturi din portofoliul clienților noștri corporate, 75% sunt clasificate ca având un risc scăzut de mediu și social, bazat pe standardele internaționale de evaluare IFC.

33 MIL

În colaborare cu BERD, am acordat peste 1.500 de credite ipotecare și de nevoi personale, în valoare de peste 33 milioane euro clienților care și-au dorit să achiziționeze locuințe eficiente energetic și bunuri cu o clasă de eficiență superioară.

#HumanBanking

BT înseamnă oameni, înseamnă o întreagă echipă [...]

f

BT înseamnă oameni, înseamnă o întreagă echipă. Lucrăm împreună, ne susținem și ne sprijinim reciproc, deoarece înțelegem că acțiunile noastre făcute zi de zi sunt direct legate de cei peste 3,2 milioane de clienți.

Cu această convingere, prin adaptarea rapidă și prin luarea promptă a deciziilor, am depășit toate provocările pe care le-am avut până în prezent. Pentru asigurarea unor activități de afaceri optime și fluide, ne-am consolidat strategia de bază și am dezvoltat noi programe și activități de bunăstare, gândindu-ne atât la sănătatea fizică, cât și la cea psihică a angajaților noștri.

4.105

Angajați și-au dezvoltat abilitățile prin programul „Learn from Home”, petrecând un total de 68.220 de zile lucrătoare extinzându-și cunoștințele și abilitățile de business.

64%

Scăderea fluctuației de personal în 2020 față de anul precedent.

11.000

Participări au fost înregistrate la seminariile web care au fost adresate pentru dezvoltarea soft skills precum agilitatea emoțională, comunicarea și managementul anxietății, în timpul pandemiei.

Digitalizare continuă

Cu o infrastructură solidă, consolidată în timp și resurse [...] 

f

Cu o infrastructură solidă, consolidată în timp și resurse substanțiale investite în zona de digital, suntem susținătorii dezvoltării continue pentru a aduce serviciile de #banking mai aproape de clienții noștri.

Cifrele noastre arată că pandemia a adus o creștere masivă a adoptării serviciilor bancare online. Rezultatul duce la o nouă eră bancară în care unul dintre pilonii principali este tehnologia. Prin urmare, vedem oportunități extraordinare pentru clienți în ceea ce privește mobilitatea datorită operațiunilor bancare de la distanță, a accesului la noi produse și servicii, precum și creșterea rapidă a încrederii în plățile online.

11.000

Apelurile telefonice preluate într-o zi de către echipa noastră din Call Center. Acest număr ar fi putut însemna tot atâtea drumuri zilnice la bancă pentru clienții noștri.

2.4 MIL

Numărul de sesiuni deschise în BT Visual Help, platforma noastră digitală care oferă clienților informații despre conturi, tranzacții și carduri. Am înregistrat o creștere de 71% în 2021 față de 2020.

20 MIL

Chatboții noștri (Livia, Raul, Ino etc) au înregistrat, de la implementarea lor, peste 20 de milioane de răspunsuri pentru clienții și angajații noștri.

Siguranță financiară

Acționăm responsabil față de clienții noștri [...]

f

Acționăm responsabil față de clienții noștri. În relația noastră cu aceștia, folosim principii de creditare de încredere, reducând astfel riscul unor consecințe nedorite.

Analizăm constant evoluția economiei și anticipăm apariția unor momente dificile. Ne înțelegem clienții și încercăm să-i ajutăm luând măsuri adecvate pentru a minimiza riscurile de incapacitate de plată.

400.000

Linii de card de credit pe care le-am scutit de la plata obligației minime lunare timp de 3 luni.

41.000

Din cauza pandemiei, peste 41.000 de clienți persoane fizice și companii au beneficiat de amânarea plății ratelor (atât prin moratoriul public, cât și prin moratoriul privat). Am luat această măsură pentru a reduce presiunea financiară cauzată de pandemie

1,1 MLD

1,1 miliarde de împrumuturi, în moratoriu, dintre care 56% clienților noștri companii.

Finanțări sustenabile

Banca Transilvania a primit prima finanțare din Europa Centrală și de Est pentru împrumuturi [...] 

f

Banca Transilvania a primit prima finanțare din Europa Centrală și de Est pentru împrumuturi blue, acordată de International Finance Corporation (IFC). Împrumutul susține banca în finanțarea microîntreprinderilor și IMM-urilor care implementează proiecte de utilizare responsabilă a apei. Colaborarea dintre BT și IFC contribuie la creșterea accesului la apă în România și la îmbunătățirea practicilor de gestionare a apei, ca resursă valoroasă pentru țara noastră, în scopul creșterii economice, a mijloacelor de trai superioare și a creării de locuri de muncă.

100 MLN

de euro este suma acordată băncii pentru susținerea economiei blue, axată pe utilizarea sustenabilă a apei ca expresie a grijei față de mediul înconjurător.

Banking responsabil

Banca Transilvania a devenit semnatar oficial al Principiilor ONU pentru [...]

f

Banca Transilvania a devenit semnatar oficial al Principiilor ONU pentru un sector bancar responsabil. Cererea de aderare a fost aprobată în ianuarie 2022, banca luând parte la Inițiativa Financiară din cadrul Programului Națiunilor Unite pentru Mediu (United Nations Environment’s Finance Initiative, UNEP FI). Prin aderarea la acest program, ne asigurăm că strategia de business și practicile sunt aliniate cu țintele privind schimbările climatice ale Acordului de la Paris.

Leasing prietenos cu mediul

Pentru a încuraja clienții să facă pași către soluțiile de mobilitate durabilă [...]

f

Pentru a încuraja clienții să facă pași către soluțiile de mobilitate durabilă, BT Leasing, parte a Grupului Financiar Banca Transilvania, a venit cu produse prietenoase cu mediul cu dobânzi și comisioane reduse – Green Mobility Leasing (RON și EUR). Astfel, în 2020 am avut o cotă de 18% din contractele de leasing înregistrate pentru mașini hibride sau electrice, noi sau uzate, de la dealeri autorizați din România sau parteneri BT Leasing.

Urmând aceeași abordare, în 2021, BT Leasing a continuat să încurajeze tranziția către opțiuni ecologice, iar clienții care au optat pentru mașini electrice sau PHEV au beneficiat de dobânzi mai bune.

25%

dintre contractele de închiriere ale BT Leasing acordate în acest an au fost pentru mașini electrice sau PHEV.

Impactul nostru

Înțelegem importanța dezvoltării pe termen lung a economiei și a [...]

f

Înțelegem importanța dezvoltării pe termen lung a economiei și a comunității. Astfel, pentru ca evaluarea impactului nostru să fie măsurabilă, avem o politică care susține asistența activă pentru îmbunătățirea societății, astfel încât rezultatele pozitive să contribuie la rezolvarea problemelor de la rădăcina lor.

Suntem solidari cu situația socială și economică actuală. Asistăm de fiecare dată când avem ocazia, încrezători că ne îndreptăm spre un viitor mai bun, mai sigur și mai durabil.

360.000

Clienții corporate cresc alături de noi. Împreună susținem dezvoltarea economiei românești.

2 MIL

Am donat peste 2 milioane de euro către aproape 40 de spitale, contribuind la lupta împotriva pandemiei de COVID-19.

550 mil

În calitate de cetăţean corporate, am contribuit în ultimii cinci ani la bugetul de stat cu impozite în valoare de peste 550 de milioane de euro.

Pădurea Transilvania

Unul dintre proiectele care ne sunt cele mai dragi este [...]

f

Unul dintre proiectele care ne sunt cele mai dragi este Pădurea Transilvania deoarece ne implicăm activ în conservarea ecosistemului. Susținem campanii de reîmpădurire anual astfel încât să protejăm degradarea terenurilor și să contribuim la oprirea pierderii biodiversității.

10.5000

Timp de șase ani, peste 10.000 de voluntari au fost implicați în campaniile noastre.

450.000

Din 2014 până în prezent, am investit peste 450.000 de euro în programe de reîmpădurire dedicate, precum Pădurea Transilvaniei.

60 HA

Din 2014, am plantat 60 de hectare, care acum înseamnă împădurire cu peste 220.000 de copaci.

Munca noastră nu se oprește aici

Sustenabilitatea nu poate fi lasată pe plan secundar, ea trebuie să facă parte din modul nostru de a face business în fiecare zi.

Sesizări

Banca Transilvania SA

Cluj-Napoca, Cluj, str. Calea Dorobantilor, nr. 30-36,
400117, Romania
E-mail: SesizariESG@btrl.ro
Tel: + 40 264 407 150
Fax: + 40 264 407 179