ESG
Ne-am asumat un angajament ferm față de români și de antreprenorii locali în susținerea visurilor lor, BT fiind partenerul cu care pot să își înceapă călătoria.




Produse eco-friendly
Angajamentul nostru pentru o finanțare responsabilă și cu impact este [...]
fAngajamentul nostru pentru o finanțare responsabilă și cu impact este încorporat în oferta noastră de produse, de la credite ipotecare ecologice la credite de nevoi personale ecologice.
Prin intermediul acestor produse, încercăm să ne sprijinim clienții în toate proiectele lor, susținându-i în adaptarea lor la contextul dezvoltării durabile. Ne-am concentrat asupra proiectelor de eficiență energetică, agricultură inteligentă, transport eficient și eficiența apei.
371
de credite verzi, în valoare de aproximativ 790 milioane RON.
846 MIL
RON în credite ipotecare verzi, din care 560 milioane RON sunt aliniate la taxonomia UE (aliniere parțială).
>90%
carduri de credit din plastic reciclat și elemente biodegradabile.

Educație financiară
Clienții noștri trebuie să fie în măsură să ia decizii financiare [...]
fClienții noștri trebuie să fie în măsură să ia decizii financiare în cunoștință de cauză. Așadar, îi indrumăm să cunoască și să înțeleagă ceea ce au nevoie pentru a se gestiona eficient.
Prin intermediul Întreb BT, o platformă prietenoasă și ușor de utilizat, se pot găsi răspunsuri la cele mai căutate subiecte bancare, de la carduri, împrumuturi, internet & mobile banking, până la recuperarea parolei pierdute sau uitate.
15.000
de utilizatori zilnici în iunie 2023.
10 MIL
numărul utilizatorilor care au accesat Întreb BT de la lansarea platformei în 2014 și până în prezent.
2 MIL
de sesiuni înregistrate din ianuarie 2023 până în iulie a.c.

Diversitate și incluziune
Inițiativele noastre de diversitate și incluziune includ eforturi deliberate pentru a [...]
fInițiativele noastre de diversitate și incluziune includ eforturi deliberate pentru a crea un loc de muncă incluziv și echitabil, care să valorizeze și să respecte persoanele cu identități și experiențe diferite.
Aceste inițiative au ca scop încurajarea unei culturi care să îmbrățișeze diversitatea și care să permită tuturor angajaților să contribuie cu perspectivele și talentele lor unice. Inițiativele noastre sunt adaptate la cultura, obiectivele și provocările organizaționale specifice, fiind întotdeauna atenți la drepturile fiecăruia pentru a spori diversitatea forței de muncă și, prin urmare, pentru a îmbunătăți performanța.
0
incidente de discriminare raportate de angajații BT.
33%
din pozițiile din Comitetul Conducătorilor sunt ocupate de femei.
1.540
de ore de instruire au fost dedicate formării privind egalitatea de șanse și prevenirea discriminării și hărțuirii la locul de muncă.

Siguranță online
Securitatea Informației este o prioritate pentru noi [...]
fSecuritatea Informației este o prioritate pentru noi. Toate politicile noastre interne de Securitate a Informației sunt elaborate în conformitate cu standardul ISO 27001. Pentru a securiza plățile online și la POS, respectăm standardele Strong Customer Authentication, parte a Directivei europene privind serviciile de plată (PSD2).
Accesul la aplicațiile bancare - BT Pay, Neo BT, BT24 sau BT Visual Help - se realizează într-o manieră securizată, cu cerințe ridicate de siguranță.
Cardurile adăugate în aplicația BT Pay și în alte wallet-uri (Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay, Garmin Pay) sunt tokenizate. Cardurile emise de noi respectă, de asemenea, standardele de securitate reglementate la nivel internațional ale sistemelor de plată Visa/Mastercard.
1
o secțiune de pe site-ul băncii este dedicată clienților noștri în care aceștia pot găsi sfaturi și informații în legătură cu securitatea cibernetică.
18.350
de ore de instruire pentru angajații BT pe teme legate de phishing, conștientizarea securității, gestionarea incidentelor sau amenințări prin e-mail, pe parcursul anului trecut.
8.960
de ore de formare pentru angajații BT pe teme de Securitate, realizate în 2022.

Soluții de plată sustenabile
Dorim să protejăm mediul înconjurător și să contribuim la dezvoltarea [...]
fDorim să protejăm mediul înconjurător și să contribuim la dezvoltarea unei societăți durabile și incluzive, făcând serviciile bancare mai accesibile.
Prin urmare, ne-am stabilit obiective care ne consolidează angajamentul față de un viitor mai incluziv din punct de vedere financiar, cum ar fi dezvoltarea de aplicații și servicii de plată inovatoare și furnizarea de produse de plată dedicate, cum ar fi BT Pay, Apple Pay, Google Pay, smartwatch-uri (Fitbit Pay, Garmin Pay), soluții de plată pentru antreprenori și proprietari de afaceri mici, cum ar fi POS-urile tradiționale, aplicația de POS pentru telefon și BTeCommerce.
2.8 MIL
de carduri unice înscrise în wallet-urile BT Pay, Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay, Garmin Pay.
84%
dintre clienții Băncii Transilvania sunt digitalizați.

Comunitate
Pentru noi, responsabilitatea socială înseamnă [...]
fPentru noi, responsabilitatea socială înseamnă transparență. Mai exact, este modul nostru de a mulțumi comunităților din care facem parte.
Sprijinirea activităților sociale înseamnă atât participarea la proiecte naționale, cât și oferirea de sprijin punctual pentru nevoile locale prin intermediul rețelei noastre. Acest lucru ne permite să rămânem conectați cu comunitatea din care facem parte.
135
numărul asociațiilor și organizațiilor neguvernamentale partenere, pe parcusul anului 2022.
30.5 ML
RON a fost investiția noastră în dezvoltarea comunităților locale prin finanțarea evenimentelor culturale și educaționale, susținerea cauzelor sociale și susținerea proiectelor comunitare.
300.000
EUR au fost investiți în programe de voluntariat dedicate împăduririi în mai multe arii: Cluj, Bistrița Năsăud, Călărași, Buzău, București.

Transparență
Alinierea intereselor tuturor părților interesate este un aspect cheie al [...]
fAlinierea intereselor tuturor părților interesate este un aspect cheie al operațiunilor noastre zilnice, motiv pentru care transparența în ceea ce privește direcția noastră strategică, obiectivele și gestionarea riscurilor este esențială. Ne asumăm responsabilitatea de a crea o afacere durabilă și un impact pozitiv asupra societății.
Această mentalitate ne-a ajutat să acumulăm mai mult de două decenii de experiență pe Bursa de Valori București.
În plus, făcând din acest principiu o regulă fundamentală, comunicăm constant și eficient cu toate părțile interesate, conform calendarului financiar, oferim rezultate financiare transparente, organizăm conferințe telefonice, ne întâlnim cu investitorii la diverse conferințe internaționale sau publicăm periodic rapoarte informative privind rezultatele financiare.
1
prima bancă din România, listată la Bursa de Valori București
10
este punctajul obținut la evaluarea Asociației Române de Relații cu Investitorii (ARIR) privind comunicarea companiilor listate la Bursa de Valori București – atât în 2022, cât și în 2021.

Finanțare responsabilă
Angajamentul nostru față de dezvoltarea durabilă a fost [...]
fAngajamentul nostru față de dezvoltarea durabilă a fost demonstrat în ultimii ani. Continuăm să sprijinim pașii făcuți la nivelul Uniunii Europene în vederea realizării tranziției către o economie durabilă și suntem conștienți de rolul pe care îl avem, ca parte din sectorul financiar din România, de a aloca capital pentru proiecte sau cauze care contribuie în mod pozitiv la această tranziție.
Am încheiat parteneriate cu instituții financiare internaționale precum BERD, IFC, EFSE, AIIB pentru a dezvolta portofolii de finanțare în domenii sustenabile și pentru a stimula inovația și impactul pozitiv asupra societății și a mediului înconjurător.
25 MIL
EUR au fost acordate de BERD prin intermediul Pachetului de reziliență "Războiul din Ucraina", pentru a contribui la susținerea furnizării de servicii și la protejarea activităților comerciale în Ucraina și în țările afectate.
100 MIL
EUR a fost valoarea împrumutului IFC pentru a sprijini proiectele blue din România, din sectorul producției durabile, turismului, pescuitului, irațiilor agricole, care contribuie la sustenabilitatea resurselor de apă.
1 MLD
EUR, valoarea programului de obligațiuni, cu o parte din venituri utilizate pentru finanțarea ipotecilor verzi și pentru femeilor antreprenor.

#HumanBanking
BT înseamnă oameni, înseamnă o întreagă echipă [...]
fBT înseamnă oameni, înseamnă o întreagă echipă. Lucrăm împreună, sprijinindu-ne și încurajându-ne reciproc, deoarece știm că ceea ce facem în fiecare zi are un impact direct asupra clienților noștri.
Pentru a asigura funcționarea optimă și fără probleme a afacerii, ne-am consolidat strategia de bază și am dezvoltat noi programe și activități pentru angajații noștri.
Pregătirea #peopleofBT a însemnat inclusiv crearea unui spațiu digital dedicat conceptului Think Green care reunește webinarii, informații despre programele de finanțare, legislația din România și Uniunea Europeană, întrebări și răspunsuri privind modul de desfășurare a activității de creditare.
72
de ore de formare profesională au fost dedicate fiecărui angajat al Băncii Transilvania.
400
de aplicații și peste 90 de angajați BT au fost selectați pentru programele de Reskilling IT, din cadrul companiei. În urma concursului 44 de colegi activează astăzi din noile roluri tehnice.
285.430
de participări cumulate în săli de curs, webinarii și e-Learning au fost realizate pe parcursul anului 2022.

Transformare digitală
Suntem foarte receptivi la inovațiile tehnologice, asigurându-ne că [...]
fSuntem foarte receptivi la inovațiile tehnologice, asigurându-ne că simplificăm procesul de comunicare a informațiilor în timp real, cu accent pe adaptarea continuă în perioade de schimbare rapidă.
Vedem oportunități extraordinare pentru clienți în ceea ce privește mobilitatea prin servicii bancare la distanță, accesul la noi produse și servicii și creșterea rapidă a încrederii în plățile online.
63%
mai multe interacțiuni au fost înregistrate, în 2022, cu BT Visual Help, platforma noastră digitală din Call Center.
7.150
de clienți noi și-au deschis contul curent de business, 100% online.
790.000
de documente au fost trimise în 2022 prin Flieshare, soluția de transfer securizat de documente, între clienți și BT.

Banking responsabil
Prin aderarea la Principiile pentru o Activitate Bancară Responsabilă [...]
fPrin aderarea la Principiile pentru o Activitate Bancară Responsabilă (PRB) ale UNEP FI (United Nations Environmental Program - Finance Initiative), în februarie 2022, ne-am asigurat că strategia și practicile noastre de afaceri sunt aliniate la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă și la prevederile Acordului de la Paris.
Am făcut demersuri susținute pentru a analiza impactul portofoliului nostru asupra economiei, mediului și societății relevând astfel contribuțiile negative sau pozitive la dezvoltarea durabilă și identificând totodată și activitățile desfășurate de bancă ce pot genera un impact semnificativ.
Pentru detalii, poate fi consultat Raportul de autoevaluare pentru punerea în aplicare a principiilor pentru o activitate bancară responsabilă, 2022.

Leasing prietenos cu mediul
Leasing prietenos cu mediul se traduce prin BT Leasing și Idea::Leasing, companiile [...]
fLeasing prietenos cu mediul se traduce prin BT Leasing și Idea::Leasing, companiile din Grupul Financiar BT prin care finanțăm soluții durabile menite să reducă impactul transportului asupra schimbărilor climatice și a poluării aerului.
Promovarea finanțării ecologice este unul dintre obiectivele noastre strategice. Astfel am creat o puncte prin care să asigurăm accesibilitatea clienților personae fizice și companii la achiziționarea mașinilor electrice și hibride.
2700
de vehicule green finanțate in 2022, din care 600 electrice și 2100 hibride.

Ecosistemul antreprenorial
Ecosistemul financiar al BT este completat de [...]
fEcosistemul financiar al BT este completat de BT Mic & Stup, creat pentru a sprijini și ajuta comunitatea antreprenorială sub umbrela #sefacelastup.
BT Mic oferă suport pentru cele mai mici companii de pe piață, finanțând antreprenori aflați în faza de start-up cu o cifră de afaceri anuală de până la 1 milion de lei. Scopul împrumutului poate varia de la susținerea și dezvoltarea afacerii de zi cu zi până la achiziționarea de bunuri, plata furnizorilor, investiții în locuri de muncă și/sau crearea de noi locuri de muncă, achiziționarea de utilaje și echipamente.
Stup este un spațiu fizic & virtual care reunește majoritatea produselor și serviciilor de care un antreprenor are nevoie. Acesta găzduiește evenimente pentru antreprenori și antreprenori în devenire, organizate atât de BT, cât și de parteneri. Este deschis tuturor antreprenorilor, indiferent de banca la care sunt clienți, fără taxă de membru, cu consultanță gratuită și numeroase reduceri la produsele partenerilor.
6.750
de credite în valoare de 430 milioane RON au fost acordate de BT Mic, în 2022.
4.500
de antreprenori s-au alăturat comunității Stup, după prima jumătate de an de la deschidere.
6.570
de conturi au fost deschise pe platforma btstup.ro.
Munca noastră nu se oprește aici
Sustenabilitatea nu poate fi lasată pe plan secundar, ea trebuie să facă parte din modul nostru de a face business în fiecare zi.
U
Ratings

Rapoarte
h