This page is automatically translated from Romanian into English.

Contact

Alege subiectul
Scrie mesajul
Introdu numele
Introdu prenumele
Introdu numărul tău de telefon
Introdu adresa ta de e-mail

Banca Transilvania SA

Cluj-Napoca, Cluj, str. Calea Dorobantilor, nr. 30-36, 400121, Romania

Adresa de e-mail: investor.relations@btrl.ro

Tel: + 40 264 407 150

Fax: + 40 264 407 179

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT24

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT24

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Environmental, social, governance

Principiile ESG sunt un pilon cheie atunci când vine vorba despre amprenta noastră de carbon și a impactului pe care îl avem asupra comunităților din care facem parte, în calitate de cetățean corporativ responsabil.  

Fiind liderul industriei bancare, aceste principii ne modelează procesele decizionale și ghidează direcția proiectelor noastre viitoare.

Produse eco friendly

Eficiență energetică, agricultură inteligentă, transport eficient și eficiența apei – finanțăm proiectele prietenoase cu mediul.

Educație financiară

Ne dorim să oferim clienților noștri să fie capabili să ia decizii financiare în cunoștință de cauză. Prin urmare, îi ajutăm să înțeleagă...

Diversitate și incluziune

Ne-am angajat să creăm un loc de muncă care pune accentul pe diversitate și incluziune. Facem eforturi deliberate să cultivăm o atmosferă de...

Siguranță online

Suntem conștienți că siguranța banilor, a datelor și a informației sunt printre cele mai importante capitole ale activității noastre...  

Soluții de plată sustenabile

Ne-am angajat să protejăm mediul înconjurător și să contribuim contribuim la dezvoltarea unei societăți durabile și incluzive, făcând serviciile bancare mai...

Comunitate

Pentru noi, responsabilitatea socială înseamnă transparență. Mai exact, este modul nostru de a mulțumi comunităților din care facem parte...

Transparență

Alinierea intereselor tuturor părților interesate este un aspect cheie al operațiunilor noastre zilnice, motiv pentru care transparența în ceea ce privește...

Finanțare responsabilă

Angajamentul nostru față de dezvoltarea durabilă a fost demonstrat în mod clar în ultimii ani. Continuăm să sprijinim pașii făcuți...

#HumanBanking

BT înseamnă oameni și, mai presus de toate, o echipă. Lucrăm împreună, sprijinindu-ne și încurajându-ne reciproc, deoarece știm că...

Transformare digitală

Suntem foarte receptivi la inovațiile tehnologice, asigurându-ne că simplificăm procesul de comunicare a informațiilor în...

Banking responsabil

În februarie 2022 am aderat la Principiile pentru o Activitate Bancară Responsabilă ale UNEP-FI, ne-am asigurat că...

Ecosistemul anteprenorial

Ecosistemul financiar BT este completat de BT Mic & Stup, dezvoltate pentru a sprijini comunitatea antreprenorială din...

Produse eco friendly

De la creditele ipotecare verzi la creditele personale verzi, angajamentul nostru față de finanțarea responsabilă și cu impact este încorporat în oferta noastră de produse.

Produsele noastre sunt concepute cu scopul de a sprijini clienții în toate proiectele lor, contribuind atât la dezvoltarea acestora, cât și la adaptarea lor la contextul dezvoltării durabile.

Proiectele de eficiență energetică, agricultura inteligentă, transportul eficient și eficiența apei au fost în centrul atenției noastre.

827 MIL

lei în ipoteci verzi.

12.163 KG

de plastic reciclat din carduri.

460

de credite verzi, în valoare de aproximativ 1.034 miliarde lei pentru clienți corporativi

1

Renewable Energy Loan credit pentru energie regenerabilă dedicat finanțării producției de energie din resurse regenerabile.

3

campanii focusate pe tema energiei din surse regenerabile, soluții tehnice și oportunități de finanțare; 420 de participanți informați cu privire la conceptul de ESG și sustenabilitate.

Educație financiară

Ne dorim să oferim clienților noștri să fie capabili să ia decizii financiare în cunoștință de cauză. Prin urmare, îi ajutăm să înțeleagă de ce au nevoie pentru a-și gestiona finanțele. Scopul nostru este de a le oferi clienților noștri posibilitatea de a-și evalua corect nevoile financiare pentru a face cele mai inteligente alegeri financiare.

Prin intermediul Întreb BT, o platformă prietenoasă și ușor de utilizat, oamenii pot găsi răspunsuri la cele mai căutate subiecte bancare. Mai mult, am integrat inteligența artificială în platforma noastră educațională pentru a simplifica interacțiunile și pentru a o face mai accesibilă utilizatorilor, ceea ce ne poziționează printre primii care au adoptat inteligența artificială în sectorul bancar.

La finalul anului 2023, am lansat FIT – Finanațe pe Înțelesul Tuturor, programul național de educație financiară prin care dorim să facem construim o bază solidă de cunoștiințe financiare pentru Generațiile Alpha, Z și Y. Acest program include de asemenea și o serie de video-uri - De Toți Banii - prin care explicăm cele mai frecvente curiozități despre bani și banking astfel încât să îmbunătățim gradul de alfabetizare financiară.

5 MIL

de utilizatori au accesat platforma Întreb BT în 2023 (+31% vs 2022).

+15.000

de copii și tineri au asistat la prezentările FIT în școli și universități.

+200.000

de persoane - vizitatori unici – au folosit AI Search pentru a căuta informații despre produse, servicii și soluții de self-banking (iunie 2024).

+250.000

de conturi Round-Up. Prin această funcționalitate încurajăm clienții să adopte un stil de viață mai responsabil din punct de vedere financiar, oferind o opțiune de economisire simplă de utilizat, rapidă și eficientă.

Diversitate și incluziune

Ne-am angajat să creăm un loc de muncă care pune accentul pe diversitate și incluziune. Facem eforturi deliberate să cultivăm o atmosferă de respect și apreciere, în care persoanele din medii diverse, cu identități și experiențele diferite sunt împuternicite să își împartă perspectivele și talentele unice. Angajamentul nostru față de aceste valori este puternic și suntem mândri că suntem o companie care promovează incluziunea și echitatea.

Inițiativele noastre sunt adaptate culturii organizaționale, obiectivelor și provocărilor noastre specifice, având întotdeauna în vedere drepturile fiecăruia, pentru a crește diversitatea forței noastre de muncă și a îmbunătăți astfel performanța.

1

Angajament public de aliniere la principiile europene privind diversitatea, egalitatea de șanse și incluziunea prin aderarea la Carta Diversității în 2023.

3.260 H

și 326 de participanți au participat la cursuri de formare privind egalitatea de șanse și prevenirea discriminării și hărțuirii la locul de muncă.

28,57%

din posturile din Consiliul de Administrație și Comitetul Conducătorilor sunt deținute de femei.

Siguranță online

Suntem conștienți că siguranța banilor, a datelor și a informației sunt printre cele mai importante capitole ale activității noastre. Toate politicile noastre interne de Securitatea Informației sunt elaborate în conformitate cu standardul ISO 27001. Pentru a securiza plățile online și la POS, respectăm standardele Strong Customer Authentication, parte a Directivei europene privind serviciile de plată (PSD2).

Accesul la aplicațiile bancare - BT Pay, NEO, BT24, BT Go sau BT Visual Help - se realizează într-o manieră securizată, cu cerințe de securitate ridicate.

Cardurile adăugate în aplicația BT Pay și în alte portofele (Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay, Garmin Pay) sunt tokenizate. Cardurile emise de noi respectă, de asemenea, standardele de securitate reglementate la nivel internațional ale sistemelor de plată Visa/Mastercard.

În plus, în anul 2021 am lansat un hub de Siguranță Online, pe care îl actualizăm continuu cu informații esențiale menite să îi ajute atât pe clienții noștri, cât și pe alți utilizatori ai hub-ului să atenueze riscul unei potențiale fraude.

≈10.300 H

de formare pentru echipa BT pe teme de securitate, pe parcursul anului 2023.

≈20.170 H

de instruire pentru echipa BT pe teme legate de phishing, conștientizarea securității, gestionarea incidentelor sau amenințări prin e-mail.

1

campanie natională de educație digitală care oferă cele mai bune practici de securitate cibernetică, susținută și de Banca Transilvania.

Soluții de plată sustenabile

Ne-am angajat să protejăm mediul înconjurător și să contribuim contribuim la dezvoltarea unei societăți durabile și incluzive, făcând serviciile bancare mai accesibile.

Astfel, ne-am stabilit obiective care ne consolidează angajamentul față de un viitor mai favorabil incluziunii financiare, cum ar fi dezvoltarea de aplicații și servicii de plată inovatoare și furnizarea de produse de plată dedicate, cum ar fi BT Pay, smartwatch-uri (Fitbit Pay, Garmin Pay), soluții de plată pentru antreprenori și proprietari de afaceri mici, precum POS tradițional, BT POS App și BTeCommerce.

93%

din cei 4.3 milioane de clienți BT sunt digitalizați.

64%

din totalul cardurilor emise de BT sunt înrolate în wallet-urile digitale.

3x

Am crescut accesul la banking în mediul rural de trei ori, pe parcursul ultimilor trei ani.

+120.000

de persoane care fac parte din generația Z s-au înrolat în BT Pay Kiddo. Această funcționalitate le permite copiilor să acceseze funcții adecvate vârstei lor, în timp ce părinții pot urmări activitățile și tranzacțiile copiilor prin propria lor aplicație

Comunitate

Pentru noi, responsabilitatea socială înseamnă transparență. Mai exact, este modul nostru de a mulțumi comunităților din care facem parte.

Sprijinirea activităților sociale pentru noi înseamnă atât participarea la proiecte naționale, cât și susținerea punctuală pentru nevoile locale prin intermediul rețelei noastre. Acest lucru ne permite să rămânem conectați cu comunitatea din care facem parte.

1,2 MLD

lei este contribuția noastră directă la economia României, prin plata impozitelor și taxelor de stat în 2023.

≈2%

din tot impozitul pe profit colectat în 2023 de către stat de la companiile din România reprezintă impozitul nostru pe profit din anul precedent.

270

de asociații și organizații neguvernamentale susținute în 2023.

≈10.000

de donații, în valoare de 773.069,83 lei, au fost realizate prin BT Pay.

80 MIL

lei a fost investiția noastră în dezvoltarea comunităților locale prin finanțarea evenimentelor culturale și educaționale, susținerea cauzelor sociale și sprijinirea proiectelor comunitare.

Transparență

Alinierea intereselor tuturor părților interesate este un aspect cheie al operațiunilor noastre zilnice, motiv pentru care transparența în ceea ce privește direcția noastră strategică, obiectivele și gestionarea riscurilor este esențială. Ne asumăm responsabilitatea de a crea o afacere durabilă și un impact pozitiv asupra societății.

Această mentalitate ne-a ajutat să acumulăm mai mult de două decenii de experiență pe Bursa de Valori București.

În plus, făcând din acest principiu o regulă fundamentală, comunicăm constant și eficient cu toate părțile interesate, conform calendarului financiar, transmitem clar rezultatele financiare, organizăm videoconferințe, ne întâlnim cu investitorii la diverse conferințe internaționale sau publicăm periodic rapoarte informative privind rezultatele financiare.

1

suntem prima bancă din România listată la Bursa de Valori București.

#1

Am primit premiul presei financiare din România pentru ”Cea mai bună comunicare cu jurnaliștii a unui emitent în 2023”

10

VEKTOR rating, pentru al cincilea an consecutiv, acordat de Asociația pentru Relația cu Investitorii de la Bursa Română de Valori (ARIR) pentru comunicarea cu investitorii și acționarii.

Finanțare responsabilă

Angajamentul nostru față de dezvoltarea durabilă a fost demonstrat în mod clar în ultimii ani. Continuăm să sprijinim pașii făcuți la nivelul Uniunii Europene pentru trecerea la o economie sustenabilă și recunoaștem rolul nostru, ca membru al sectorului financiar din România, de a aloca capital pentru proiecte care contribuie pozitiv la această tranziție și care creează valoare pe termen lung în țara noastră.

Împreună cu partenerii noștri globali, inclusiv Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), Banca Europeană de Investiții (BEI), Fondul European pentru Investiții (FEI), precum și IFC, lucrăm îndeaproape pentru a dezvolta produse și servicii care să sprijine tranziția economiei României. Urmărind Principiile pentru o activitate bancară responsabilă și în calitate de membru al Inițiativei de finanțare a Programului Națiunilor Unite pentru Mediu (UNEP-FI), ne-am construit o viziune exhaustive asupra impactului social și de mediu al operațiunilor noastre.

500 MIL

Am atras cu succes primele noastre obligațiuni, în valoare de 500 de milioane de euro, pe baza principiilor stabilite în Cadrul de finanțare durabilă.

≈444 MIL

dolari este valoarea investițiilor de mediu, realizate de BT prin acordarea finanțărilor verzi companiilor din România.

#HumanBanking

BT înseamnă oameni și, mai presus de toate, o echipă. Lucrăm împreună, sprijinindu-ne și încurajându-ne reciproc, deoarece știm că ceea ce facem în fiecare zi are un impact direct asupra clienților noștri.

Pentru a asigura funcționarea optimă și lină a companiei, ne-am consolidat strategia de bază și am dezvoltat noi programe și activități pentru angajații noștri, cu cifre ridicate de participare la programele de dezvoltare.

74 H

de ore de training au fost allocate pentru fiecare angajat BT, la nivel de bancă.

+9 MIL

lei au fost alocați în 2023 pentru programe de training care au scopul de a îmbunătăți competențele angajațiilor din echipa BT.

350

de colegi au participat la traininguri axate pe dezvoltarea durabilă prin 13 seminarii (online și în persoană) pe parcusul a 27 de ore în care au abordat importanța analizei riscurilor ESG în sectorul bancar.

Transformare digitală

Suntem foarte receptivi la inovațiile tehnologice, asigurându-ne că simplificăm procesul de comunicare a informațiilor în timp real, punând accent pe adaptarea continuă în perioade de schimbare rapidă.

Vedem oportunități extraordinare pentru clienți în ceea ce privește mobilitatea prin servicii bancare la distanță, accesul la noi produse și servicii și creșterea rapidă a încrederii în plățile online.

Cifrele noastre arată că a existat o creștere masivă în adoptarea serviciilor bancare online, Salt Bank devenind prima neobancă digitală construită în România.

Suntem early adopters ai inteligenței artificiale în banking prin integrarea funcției de AI Search pe platforma Întreb BT, respectiv prin integrarea Microsoft 365 Copilot și GitHub Copilot în activitatea angajaților.

+1,3 MLD

de documente au fost trimise electronic prin FileShare, soluția de transfer securizat pentru persoanele juridice.

≈110.000

din 4.3 milioane de clienți și-au deschis un cont curent la BT, 100% online.

200.000

de persoane au devenit clienți Salt Bank în prima lună de la lansare.

1,9 MIL

de foi nelistate, necesare pentru semnarea documentelor aferente operațiunilor cu carduri, ceea ce înseamnă 108650 KWh economisiți.

3,5 MIL

lei suma economisită în urma eliminării printului și arhivării prin proiectul #Paperless, ceea ce se traduce în eliminarea a 25 de tone CO2.

≈57%

dintre solicitările primite de BT la Contact Centre & Customer Care sunt gestionate cu ajutorul soluțiilor de tip self-banking interactiv prin BT Visual Help.

85.000

întrebări au găsit un răspuns prin intermediul Întreb BT AI Search in martie 2024.

Banking responsabil

În februarie 2022 am aderat la Principiile pentru o Activitate Bancară Responsabilă ale Inițiativei (PRB) de finanțare a Programului Națiunilor Unite pentru Mediu (UNEP-FI). Astfel, ne-am asigurat că strategia și practicile noastre de afaceri sunt aliniate la obiectivele de dezvoltare durabilă și la prevederile Acordului de la Paris.

Periodic, analizăm impactul portofoliului nostru asupra economiei, mediului și societății subliniind astfel contribuțiile negative sau pozitive la dezvoltarea durabilă și identificând care dintre activitățile noastre generează un impact semnificativ.

Pentru detalii, te invităm să citești Raportul de autoevaluare pentru punerea în aplicare a principiilor pentru o activitate bancară responsabilă, 2022.

Ecosistemul anteprenorial

Ecosistemul financiar BT este completat de BT Mic & Stup, dezvoltate pentru a sprijini comunitatea antreprenorială.

Prin BT Mic oferim suport pentru cele mai mici companii de pe piață, finanțând antreprenorii aflați în faza de start-up (cifră de afaceri anuală de până la 1 milion de lei). Împrumutul poate fi folosit în diferite scopuri, cum ar fi menținerea și extinderea operațiunilor zilnice, achiziționarea de bunuri, plata furnizorilor, investițiile în locuri de muncă existente sau noi, ori achiziționarea de echipamente.

Stup este un spațiu fizic și virtual care reunește majoritatea produselor și serviciilor de care are nevoie un antreprenor. Este locul perfect în care antreprenorii confirmați sau în devenire pot găsi evenimente organizare de noi și partenerii noștri. Stup este un spațiu deschis tuturor antreprenorilor, indiferent de banca la care sunt clienți, fără taxă de membru, în care pot beneficia de consultanță gratuită și numeroase reduceri la produsele partenerilor.

15.000

de euro este valoarea medie a unei finanțări BT Mic.

30.000

de finanțări a acordat BT Mic în ultimii 5 ani, în toată țara.

8

din 10 afaceri iau primul credit de business de la BT Mic.

25.000

de antreprenori fac parte comunitatea Stup.

Întreb BT este cel mai mare program online de educație financiară al Băncii Transilvania, cu peste 2.000 de întrebări și răspunsuri din banking.